Akava: Tärkeä osa minua -kampanja kertoo ammatti-identiteetin merkityksestä

Akava: Tärkeä osa minua -kampanja kertoo ammatti-identiteetin merkityksestä

Akavan ja Akavan jäsenjärjestöjen yhteinen Tärkeä osa minua -kampanja on alkanut maanantaina 16.5.

Tärkeä osa minua -kampanjan aikana Akava ja Akavan jäsenjärjestöt etsivät ja jakavat tarinoita ammatti-identiteettien muodostumisesta ja merkityksestä. Kampanjan kasvoina toimivat KM, esiintyjä Ernest Lawson ja VTM, kirjailija, toimittaja ja sosiaalisen median vaikuttaja Julia Thurén.

Ammatti-identiteetti on tärkeä osa korkeakoulutettujen kokonaisidentiteettiä. Kampanja muistuttaa, että Akavan ammattiliitot tuntevat ihmisensä ja työskentelevät joka päivä tukeakseen oman jäsenkuntansa hyvinvointia niin työssä kuin yksityiselämässä.

– Olemme Akava-yhteisössä pohtineet korkeakoulutettuja puhuttelevaa tapaa viestiä järjestäytymisestä ja ammattiliittoon kuulumisen merkityksestä. Ammatti-identiteetti on korkeakoulutetuille tärkeä osa kokonaisidentiteettiä ja rakentuu usein jo opiskeluvaiheessa, kertoo Akavan kehityspäällikkö Jaana Ignatius.

Sosiaalisen median #TärkeäOsaMinua kampanjassa kerrotaan Akavan jäsenliittojen roolista ammatillisen identiteetin rakentajina. Ammattiliitot tukevat jäseniään urapolun eri vaiheissa ja vaikuttavat monipuolisesti yhteiskunnan eri osa-alueilla.

– Kampanjan aikana kannustamme ihmisiä liittymään omien joukkoon, Jaana Ignatius kertoo.

Talentia on mukana Tärkeä osa minua -kampanjassa.

Akava julkaisi uutisen 16.5.2022 >>

Jaa sivu