Talentia Länsi-Uusimaa ry on Sosiaalialan korkeakoulutettujen ammattijärjestö Talentian alueyhdistys.

Yhdistys on perustettu vuonna 1979 ja sen tehtävänä on koota sosiaalialan korkeakoulutetut mahdollisimman kattavasti yhdistykseen/järjestöön.

Jäseneksi pääsevät kaikki toimialueella asuvat ja/tai työskentelevät sosiaalialan korkeakoulutetut, jotka täyttävät Talentian jäsenkriteerit. Toimialue: Espoo, Kauniainen, Hanko, Raasepori, Inkoo, Kirkkonummi, Siuntio, Lohja (Karjalohja, Nummi-Pusula, Sammatti), Vihti ja Karkkila.

Yhdistys järjestää paikallisia seminaareja, juhlia, virkistystilaisuuksia, matkoja sekä myöntää koulutus- ja seminaaritukea. Yhdistys ottaa myös kantaa alueemme ajankohtaisiin kysymyksiin.

Yhdistyksen erityisvahvuudet:
– Keskittyminen paikalliseen edunvalvontaan, hyvä kentän tuntemus, hyvä paikallisverkosto.
– Aktiivisuus, näkyvyys, ammatillinen osaaminen.
– Kaksikielisyys.
– Taitavuus, osaavuus, nopeus.

Yhdistys ja tämä sivusto on kaksikielinen.