Perustietoa Talentia Keski-Pohjanmaasta

Talentia Keski-Pohjanmaa ry on Keski-Pohjanmaalla asuvien tai työskentelevien sosiaalialan korkeakoulutettujen sekä Centria-ammattikorkeakoulun ja Yliopistokeskus Chydeniuksen sosiaalialan opiskelijoiden alueyhdistys.

Yhdistys on perustettu 1971 ja silloin sen nimi oli Keski-Pohjanmaan sosiaalityöntekijät ry. Pääjärjestön nimen muuttumisen myötä myös alueyhdistyksen nimi muuttui vuonna 2002.

Yhdistyksen kotipaikka on Kokkola. Yhdistyksen toiminta-alue on laaja ja siihen kuuluu Kokkolan lisäksi Pyhäjoki, Merijärvi, Oulainen, Kalajoki, Alavieska, Ylivieska, Sievi, Pyhäjärvi, Haapajärvi, Reisjärvi, Lestijärvi, Toholampi, Kannus, Perho, Halsua, Veteli, Kaustinen, Kruunupyy, Larsmo, Luoto, Pietarsaari, Pedersöre sekä Uusikaarlepyy.