Aluetyön tarkoituksena on tehostaa kunnallisella ja yksityissektorilla työskentelevien kyseisen alueen talentialaisten edunvalvontaa, parantaa yhteistyötä luottamusmiesten kanssa sekä lisätä ammattijärjestön alueellista näkyvyyttä.

Talentia Kanta-Häme Ry:n sopimusasiantuntijana toimii Tiia Oksanen.

(Läde: talentia.fi)

Tiian esittely:

Niille, jotka minua eivät vielä tunne, voin kertoa että olen 50v laillistettu sosiaalityöntekijä (YTM) Itä-Suomen yliopistosta/ Kuopiosta valmistunut. Valmistuin samasta yliopistosta toistamiseen Terveystieteiden maisteriksi (TtM), luin sosiaali- ja terveysalan tietohallintoa ja tietotekniikkaa.

Työssä olen ollut Kuopion kaupungilla, ensin sosiaalityöntekijänä yhdennetyssä sosiaalityössä, sitten siirryin vammaispalveluyksikköön (kuului myös sosiaalityöntekijän palvelut kehitysvammaneuvolaan) ja lopuksi työskentelin kaupungin alaisessa Pohjois-Savon Matkojenyhdistelykeskuksessa (MYK). MYK:n palveluina olivat vammaistaksikuljetukset kuudessa kunnassa, kutsuohjatut palveluliikennebussit kahdeksassa kunnassa, Kelan sairaalakimppakyydit Pohjois-Savossa ja kiireettömät sairaalasiirrot Kuopion yliopistollisesta sairaalasta ambulansseilla ja takseilla. Lisäksi toimin Kuopion kaupungin Jukon luottamusmiehenä ja edustin noin 250 talentialaista.

Talentiassa olen ollut aktiivi valmistumisestani asti. Olen toiminut Talentia Pohjois-Savon puheenjohtajana, varapuheenjohtajana, sihteerinä, jäsensihteerinä, tiedottajana, valtuutettuna ja varavaltuutettuna. Talentiaan siirryin töihin elokuussa 2008 kolmen alueyhdistyksen aluetyöntekijäprojektin kautta. ”Virkaiältäni” olen vanhin sopimusasiantuntija ja tätä työtä olen siis tehnyt kohta 13 vuotta. Erityisosaamisalueeni on Kvtes, mutta hallitsen hyvin myös muut sosiaalialan työehtosopimukset. Erityisesti tykkään työn vaativuuden arvioinnista (TVA). Vastaan Talentiassa myös kuntasektorin luottamusmiesten kouluttamisesta yhdessä kolleegani Susanna Pelanderin kanssa.

Kuulun tällä hetkellä Jukon kouluttajatyöryhmään (Koju), Talentian koulutustyöryhmään, Talentian sote -sopimuksen taustaryhmään ja Talentian hyvinvointialueita ennakoivaan työryhmään. Teen töitä kotonani Turun keskustassa, jonne muutin helmikuussa Kuopiosta. Minulla on kolme lasta, joista kaksi aikuista asuu ja opiskelee Espoossa ja nuorimmainen on lukion ekalla ja asuu isänsä kanssa Kuopiossa. Olen koira- ja hevosihminen, mutta tyydyn tällä hetkellä harrastamaan joogaa ja pitkiä kävelylenkkejä.

Sopimusasiantuntijan yhteystiedot:

etunimi.sukunimi@talentia.fi