Yhdistyksellä on kaksi vuosikokousta, kevät- ja syyskokous. Kevätkokouksessa mm. vahvistetaan edellisen vuoden toimintakertomus ja tilinpäätös. Syyskokouksessa valitaan seuraavan vuoden puheenjohtaja, varapuheenjohtaja ja yhdistyksen hallituksen jäsenet sekä päätetään toimintasuunnitelmasta ja talousarviosta seuraavalle vuodelle.

Hallitus kokoontuu 10-12 kertaa vuodessa. Hallitukseen kuuluu puheenjohtaja, varapuheenjohtaja ja 8 varsinaista jäsentä sekä heidän varajäsenet. Lisäksi hallitukseen kuuluu opiskelijajäsen ja hänen varahenkilönsä. Hallitukseen nimetään eri työryhmiä toimintakauden ajaksi. Työryhmien tehtävänä on mm. edunvalvonta, kannanotot, virkistystoiminnan järjestäminen ja tiedottaminen.

Virkistystoimintana jäsenille järjestetään mm. illanviettoja, retkiä sekä eri teemoihin liittyviä tapahtumia. Hallitus toivoo jäseniltä palautetta ja ideoita toiminnan kehittämiseksi.

Yhdistys tukee jäsentensä ammatillista lisä- ja täydennyskoulutusta sekä järjestää luento- ja keskustelutilaisuuksia ajankohtaisista aiheista.