Yhdistyksemme tavoitteena on vahvistaa jäsenkuntamme palkkauksellisia ja ammatillisia etuja sekä toimia jäsenkunnan hyvinvoinnin ja elämisen laadun parantamiseksi. Yhdistys pyrkii lisäksi edistämään jäsentensä järjestö- ja ammattitietouden kehittämistä sekä vahvistamaan ammattialansa yleisiä edellytyksiä ja asemaa toiminta-alueellaan.

Talentia Kymenlaakso ry:n sääntömääräiset kokoukset pidetään kaksi kertaa vuodessa, maalis- ja marraskuussa. Kokouskutsu toimitetaan jäsenille sähköisessä jäsenkirjeessä. Lisäksi yhdistyksen kokouksista ilmoitetaan Talentia-lehdessä, yhdistyksen nettisivuilla ja Facebook-ryhmässä.

Toimintasuunnitelma vuodelle 2024 on hyväksytty syyskokouksessa marraskuussa 2023.

Vuoden aikana on tarkoitus järjestää jäsenistöllemme sekä asiapitoisia tapahtumia edunvalvontaan ja ammatillisiin asioihin liittyen että virkistystapahtumia.

Vuoden 2024 kevätkokous pidetään 21.3.2024 Höyrypanimolla Kotkassa ja syyskokous marraskuussa Kouvolassa.

Helmikuussa järjestämme jäsenillan varhaiskasvatuksessa työskenteleville jäsenille ja alasta kiinnostuneille 19.2.2024 Kouvolassa Lehtomäen päiväkodissa ja 20.2.2024 Kotkassa Hovinpuiston päiväkodissa. Kevätkokouksen yhteydessä pidettävään jäseniltaan kutsumme mukaan erityisesti yksityisellä sektorilla työskenteleviä jäseniämme. Syksyn jäsenillassa käsittelemme ajankohtaisia asioita.

Jäsenkoulutus järjestetään lauantaina 6.4.2024 klo 10-15 Merikeskus Vellamossa Kotkassa ja sen aiheena on ”Traumainformoitu työote itsetuntemuksen ja työhyvinvoinnin näkökulmasta”. Kouluttajana toimii Johanna Linner Matikka, sosiaalialan moniosaaja, yhteiskuntatieteiden maisteri.  Koulutuksesta ja siihen ilmoittautumisesta tiedotetaan tarkemmin sähköisellä jäsenkirjeellä sekä yhdistyksen kotisivulla ja Facebook-ryhmässä. (Kuten kaikista muistakin tapahtumista.)

Opiskelijoita muistamme järjestämällä opiskelijaillan ja antamalla stipendin valmistuvalle sosiaalialan opiskelijalle sekä keväällä että syksyllä. Tavoitteena on tukea opiskelijoita siirtymään työelämään ja antaa tärkeää tietoa omasta ammattialasta. Opiskelijajäsenet voivat osallistua kaikkiin yhdistyksen tilaisuuksiin ja luoda näin kontakteja tuleviin kollegoihin ja esimiehiin.

Myös jäsenten omaehtoista ammatillista lisäkoulutusta tuetaan talousarvioon varatun määrärahan puitteissa. Tarkemmat tiedot ja linkki hakulomakkeelle löytyy yhdistyksemme kotisivuilta jäseneduista.

Toukokuussa järjestämme After work -tapaamisen sekä Etelä- että Pohjois-Kymenlaaksossa. Syksyllä puolestaan on vuorossa saunailta sekä etelässä että pohjoisessa. Tämän vuoden perhetapatumana on elokuvailta.

Pikkujouluja juhlitaan vaihteeksi Tallinnan risteillyllä.

Yhdistyksestä osallistutaan Talentian järjestämiin tilaisuuksiin mahdollisuuksien mukaan.

Yhdistyksen kotisivut ja Facebook-ryhmä ovat oleellinen osa tiedonvälitystä, joten seuraathan niitä jäsenkirjeen lisäksi!